Automobil Clubul Român (ACR) este unul dintre cei cinci câștigători ai Premiilor de Excelență în Siguranța Rutieră organizate de Comisia Europeană pentru prima oară în România.
Premiile fac parte din proiectul Carta Europeană de Siguranță Rutieră, lansat de Comisie în 2004, cea mai mare platformă a societății civile privind siguranța rutieră în Europa. În prezent, Carta include mai mult de 3.400 de semnatari, majoritatea cu planuri concrete de acțiune privind siguranța rutieră.
Carta Europeană a Siguranței Rutiere este o inițiativă a Comisiei Europene care urmărește să încurajeze și să sprijine asociațiile europene, școlile, universitățile, companiile de toate tipurile și mărimile, precum și autoritățile locale să ia măsuri pentru siguranța rutieră în Europa. De asemenea, Carta Europeană intenționează să faciliteze un dialog real pentru transferul experiențelor și practicilor privind siguranța rutieră la toate nivelurile de guvernare în Uniunea Europeană.
”Plimbă Ursul”
Proiectul românesc câștigător se numește ”Plimbă Ursul” și încearcă să determine adulții să conducă responsabil cu ajutorul copiilor. Aplicația inovatoare ”Junior Co- Pilot Game” folosește tehnologia GPS complet sincronizată cu mașina. Ea trimite avertismente tinerilorjucători atunci când părintele accelerează peste limitele legale. Dacă viteza nu este adaptată imediat, jucătorul poate pierde puncte sau chiar jocul. Aplicația include semne și reguli rutiere pentru copii, transformând aplicația într-un adevărat instrument educațional. Jocul poate fi descărcat gratuit de pe Google Play sau App Store.
Celelalte patru premii au fost acordate Grupului de Companii Heracles pentru proiectul educațional ”Good Driver” (program conceput special pentru șoferii profesioniști de vehicule grele și autobuze, municipalității Martigues (Franța), pentru campania ”Codul străzilor pentru persoanele în vârstă”, companiei de stat CTT Correios de Portugal pentru programul de siguranță rutieră ce are ca scop creșterea gradului de conștientizare a riscurilor privid drumurile și asociației suedeze Abstaining Motorists Association, al cărei proiect urmărește să împiedice șoferii beți să părăsească porturile. Pe lângă punctele de control, un centru de control al traficului oferă asistență la distanță șoferilor și alertează poliția, vama sau Garda de Coastă atunci când un șofer beat a fost oprit.