În parteneriat cu ONG-uri, asociații de pacienți, societăți medicale profesionale și experți în domeniu, s-a lansat la nivel global campania Speak Up for COPD (www.speakupforcopd.com) pentru că BPOC trebuie să devină o prioritate de sănătate publică.
Persoanele care trăiesc cu BPOC se fac greu auzite din multe motive: stigmatizarea din cauza asocierii cu fumatul, neînțelegerea bolii și a poverii pentru pacienți. Campania globală Speak Up for COPD ne îndeamnă pe toți să-i sprijinim pe cei care trăiesc cu această boală progresivă. Pentru a elimina BPOC ca principală cauză de deces, trebuie schimbat modul în care oamenii înțeleg și conștientizează ca prioritate această afecțiune. Campania prezintă punctele de vedere ale pacienților, detalii despre afecțiune și oferă un mecanism de susținere a cauzei pacienților. Pentru viitorul apropiat, se dorește localizarea și în România a acestei campanii, conform reglementărilor în vigoare.
„Pandemia a adus bolile respiratorii în atenția autorităților și a publicului larg. Haideți să folosim această oportunitate și să schimbăm în bine situația pacienților cu bronho pneumopatie obstructivă cronică (BPOC/COPD). Speak Up for COPD este o astfel de campanie – pentru că se poate, dar încă nu se știe!”, a declarat Radu Rășinar, director general AstraZeneca România și vicepreședinte al AstraZeneca Europa Centrală și de Est.
„BPOC este o boală despre care aproape nimeni nu vorbește, deși este una dintre amenințările majore pentru sănătatea noastră: sute de milioane de persoane suferă de boala pulmonară obstructivă cronică în întreaga lume, fiind a treia cauză de deces la nivel mondial. Lipsa de înțelegere, percepțiile greșite și prejudecățile din jurul acestei afecțiuni influențează îngrijirea la timp și de calitate pentru persoanele cu BPOC. Este o afecțiune care în mare parte rămâne necunoscută de public și de factorii de decizie la nivel global. Prin susținerea campaniei Speak Up for COPD, BPOC poate fi recunoscută dincolo de comunitatea sa de specialiști – împreună putem avea un impact pozitiv asupra prioritizării pacienților cu BPOC”, a declarat Daniela Mutu, General Manager, Chiesi Romania SRL.
Campania Speak Up for COPD a fost finanțată de AstraZeneca și susținută de Chiesi Farmaceutici, The International Federation on Aging și The Global Allergy and Airways Patient Platform.
BG