
Profesor şi reputat specialist în radiologie şi imagistică medicală, prof. univ. dr. Gheorghe Iana este, din ianuarie 2013, preşedinte – director general al Casei de Asigurări de Sănătate Bucureşti (CASMB). Ca priorităţi imediate, şi-a propus simplificarea procesului de eliberare a documentelor solicitate de asiguraţi şi creşterea nivelului de transparenţă a CASMB.
Cu toate că regionalizarea este încă în stadiul de proiect, nefiind sigur nici când se va iniţia sau dacă se va iniţia şi nici cum va arăta noua structură administrativă a României, subiectul reorganizării caselor de asigurări de sănătate continuă să fie în centrul atenţiei.
“Discuţiile privind reorganizarea caselor de asigurări de sănătate trebuie să fie privite în strânsă legătură cu modificările preconizate la nivel administrativ-teritorial, în speţă, cu regionalizarea. Există disfuncţionalităţi, dar şi beneficii în funcţionarea caselor judeţene. Cred că la nivelul celor care decid trebuie făcută o analiză serioasă a activităţilor, nu puţine, care se derulează prin casele de sănătate şi un raport judicios între nevoia de personal şi volumul de activitate”, afirmă prof. univ. dr. Gheorghe Iana.
CASMB şi-a modificat structura
CASMB a preluat Casa de Asigurări de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului (CASMTC). Profesorul Iana consideră că „preluarea CASMTC a necesitat un volum de muncă determinat, în special, de însuşirea activităţilor care se desfăşurau prin CASMTC. De exemplu: existau contracte în derulare cu documente de plată emise, dar scadente după încetarea funcţionării Casei Transporturilor. Deşi, în momentul de faţă, preluarea Casei s-a încheiat, din punctul de vedere al integrării personalului şi activităţilor, încă se lucrează la nivelul documentelor cu termene viitoare”.
Birou unic de relaţii cu asiguraţii
CASMB are un specific generat de numărul mare de asiguraţi, dar şi de faptul că nu are un sediu propriu nici până în prezent, funcţionând în mai multe sedii închiriate. Preşedintele-director general al CASMB consideră că acesta este motivul pentru care nu poate fi asigurată, în condiţii acceptabile, desfăşurarea activităţii de relaţii cu publicul.
Astfel, s-a decis înfiinţarea Biroului unic de relaţii cu asiguraţii, având drept scop simplificarea procesului de eliberare a documentelor solicitate de asiguraţi şi, astfel, reducerea timpului de aşteptare.
„Am găsit foarte multe probleme nerezolvate care au generat …
Pentru articolul integral vă invităm să citiți ediția tipărită din luna octombrie a revistei Politici de Sănătate!