
Departamentul pentru Situații de Urgență și QUALITANCE au lansat aplicația mobilă medEasy, destinată medicilor rezidenți în specialitatea medicină de urgență și îndrumătorilor de rezidențiat.
Departamentul pentru Situații de Urgență și QUALITANCE au lansat pe 25 iulie 2017 aplicația mobilă medEasy, destinată medicilor rezidenți cu specializarea medicină de urgență, care îi ajută să-și îndeplinească și să monitorizeze activitățile și procedurile medicale mai rapid. Aplicația facilitează și colaborarea dintre aceștia și îndrumătorii lor, prin simplificarea mecanismului de verificare și validare.
Tinerii medici, la finalul rezidențiatului, trebuie să facă dovada realizării procedurilor medicale aferente specialității pe care și-au ales-o. Recurgând la sistemul existent, un medic rezident petrece aproape două minute pentru a raporta cinci proceduri standard impuse, de pildă, de un caz precum este un stop cardio-respirator. Aplicația îi permite medicului rezident să efectueze aceeași raportare în 40 de secunde, prin simplificarea procesului și a experienței pentru utilizator.
Luând în calcul că un medic rezident de la Unitățile de Primiri Urgențe (UPU) se confruntă zilnic, în medie, cu 20 de urgenţe, aplicația mobilă de raportare și validare îi pune la dispoziţie în jur de 25 de minute în plus pentru a trata pacienţii în fiecare zi, ceea ce înseamnă aproximativ 15.000 de minute zilnic pentru toate UPU-rile la nivel naţional. Aplicația eficientizează procesul de raportare și optimizează acțiunile utilizatorilor, având, în total, sute de mii de beneficiari – medici și pacienți.
În viitor, aplicația va putea fi extinsă pentru a fi utilizată și de către ceilalți medici rezidenți, indiferent de specializarea lor.
„Noua aplicație mobilă vine în sprijinul a 1.000 de medici, simplificându-le activitatea și eficientizând-o, dar acționează și pentru beneficiul pacienților, deopotrivă, căci doctorii au la dispoziție mai mult timp pentru a-i trata. În consecință, aplicația mobilă de raportare și validare se aliniază cu angajamentul Departamentului pentru Situații de Urgență de a veni mai aproape de nevoile medicilor și ale pacienților”, declară dr. Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență și secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne.
„Astăzi, vedem cum tehnologia are aplicabilitate practică în viața de zi cu zi, într-un domeniu de elită în care, utilizată corect, poate contribui la salvarea de vieți”, declară Radu Constantinescu, Managing Partner QUALITANCE.
Aplicaţia creată de QUALITANCE pentru DSU vine în sprijinul medicilor rezidenţi şi prin creşterea gradului de mobilitate (pot raporta direct de pe telefon, nu mai sunt dependenţi de laptop sau desktop), înlăturarea riscului de a nu raporta toate procedurile, oferind, în același timp, notificări pentru validarea procedurilor de către medicul responsabil. Astfel, rezidenţii le pot raporta rapid, de oriunde, imediat după execuţie, pot vizualiza istoricul fiecărei proceduri şi pot raporta direct grupuri de proceduri. Totodată, doctorul responsabil pentru validare primeşte o notificare şi poate confirma execuţia imediat.
Prototipul aplicației mobile a fost demarat în septembrie 2016, în cadrul unui hackathon organizat de Google Developer Group București. În cadrul evenimentului, echipa QUALITANCE, formată din Adriana Avram, Șerban Chiricescu și Andrei Păduraru, a inițiat crearea acestei aplicații, sub îndrumarea unor medici de urgență care le-au fost mentori. Prototipul funcțional a fost implementat și testat în doar 17 ore, în timpul hackathon-ului, și finalizat ulterior, într-un efort susținut, de 5 luni, de către QUALITANCE.
În cadrul parteneriatului cu Departamentul pentru Situații de Urgență, QUALITANCE a dezvoltat pro bono aplicația mobilă de raportare a procedurilor, destinată medicilor rezidenți care lucrează în UPU. Aplicația medEasy se găsește pe Google Play Store și pe App Store, fiindu-le disponibilă doar destinatarilor ei.
de Roxana Maticiuc