Politici de Sanatate

Politicile de sănătate și marketingul social

29 septembrie
11:08 2014
Politicile de sănătate și marketingul social

Prof. Rebeca Russell-Bennett, de la Queensland University of Technology, va ține marți, 30 septembrie, prelegerea „Behaviour change at your fingertips: Social Marketing’s use of Smartphone Apps and SMS”, în cadrul Australasian Symposium on Health Communication, Advertising and Marketing (HealthCAM 2014) în Brisbane. Profesorul australian va vorbi despre succesul campaniilor de marketing social care utilizează aplicații de smartphone-uri și SMS-uri la îmbunătățirea stării de sănătate. Înainte de eveniment, prof. Russell-Bennett a făcut câteva declarații privitoare la prezentarea sa.

„Sunt multe probleme de sănătate de care societatea este conștientă și oamenii știu, în general, ceea ce ar trebui să facă pentru a fi mai sănătoși, dar nu iau măsuri. De exemplu, în cazul fumatului, obezității, bolilor sexuale, oamenii știu că ar trebui să renunțe la anumite alimente, să mănânce mai sănătos, să facă exerciții fizice, să folosescă prezervativul. Ei cunosc mesajele, dar au nevoie de ajutor pentru a-și schimba comportamentul. Aici poate interveni marketingul social cu instrumentele sale și poate ajuta.”

În continuare a detaliat modul în care poate interveni marketingul social:

„Cea mai mare provocare este că mulți oameni cred că marketingul social este reprezentant de mass-media, comunicare ori social media, dar nu este așa. Marketingul social aplică principiile marketingului comercial pentru a promova binele social, precum alimentația mai sănătoasă sau reciclarea. Nu este vorba despre utilizarea de campanii mass-media, comunicare sau publicitate pentru a crea un grad de conștientizare sau de educație, ci este vorba despre utilizarea marketingului pentru a oferi oamenilor instrumente pentru a-și schimba comportamentul pentru a aborda o problemă socială.

mumbubconect (1)

O abordare populară ce ar putea fi utilizată de marketerii sociali este cea digitală: SMS-uri, site-uri și aplicații.” Un bun  exemplu în acest sens l-a reprezentat succesul MumBubConnect – o campanie de marketing social

„Utilizând SMS-urile, mamele au primit sprijin săptămânal și au fost în contact permanent cu serviciul de consiliere al Asociației Australiene pentru Alăptare, care oferă asistență telefonică gratuită despre alăptare pentru mame. Acest program a avut un impact semnificativ asupra ratelor de alăptare, pentru proaspetele mămici ce au beneficiat de sprijin prin mesaje text, fiind de patru ori mai multe șanse de a continua alăptarea după opt săptămâni, în aceste cazuri, decât în cazurile acelor mame fără niciun sprijin, concepută pentru a sprijini mamele ocupate și stresate spre a alăpta pentru mai mult timp.

Marketingul social privește înspre barierele schimbărilor de comportament și prin utilizarea unor instrumente, precum cele oferite de noile tehnologii, ajută oamenii să își atingă obiectivele.

Ce face marketingul social: conlucrează cu oameni care știu deja mesajul, dar au nevoie de ajutor pentru a-și schimba comportamentul, acest fapt fiind o completare extrem de utilă pentru campaniile de comunicare în sănătate.

În consecință, atunci când politica, legislația și educația nu funcționează, ar trebui să ne folosim de ajutorul marketingului social.”

Simpozionul ce va avea loc la Brisbane, având ca subiect central „Viitorul comunicării în sănătatea publică”, va fi un eveniment multidisciplinar, axat pe dezvoltarea, comunicarea și evaluarea campaniilor eficiente de schimbare a comportamentului în zona sănătății publice. Simpozionul va fi un forum în care toți cei implicați în sănătate, publicitate, relații publice, creatori de campanii, cercetători ai schimbărilor de comportament, de elaborare a politicilor sanitare, implementatori și evaluator de campanii se vor întâlni cu cercetatori, cadre universitare și profesioniști, pentru a discuta și prezenta cele mai recente studii/cercetări întreprinse în aceste domenii.

Vor fi abordate teme precum: viitorul sănătății publice; campanii de testare a cancerului de colon; crearea legăturilor eficiente între guvern, agenții și cercetători; campaniile de marketing social și efectele anti-obezitate; comunitățile și producerea schimbării; viitorul publicității în medicină; rolul emergent al noilor tehnologii în promovarea spațiilor de comunicare participativă.

Dr. Richard Constantinescu

 Surse:

http://www.healthcanal.com/life-style-fitness/55575-myth-busting-digital-tools-prove-key-in-changing-bad-health-habits.html

https://www.qut.edu.au

http://www.mumbubconnect.com.au

 

 

Alte articole

TOP

revista politici de sanatate

Editii speciale

revista politici de sanatate-Republica Moldova

OncoGen

Abonează-te la newsletter

:
: