Publicitatea pentru medicamente OTC în social media și aplicații mobile, expunerea la raft a acestora în farmacii alături de alte produse ce se eliberează fără prescripție medicală sau comerțul online în industria de ȋngrijire personală sunt măsuri care pot contribui la o mai bună informare, educare și responsabilizare a populației pentru a-și gestiona eficient propria sănătate, au explicat participanții la evenimentul „Health Literacy – Driving Self-Care Forward”.
Definiția Organizației Mondiale a sănătății în privința educației în domeniul sănătății se referă la modul în care primim, accesăm, interpretăm informațiile despre sănătate, iar apoi, cu ajutorul acestora, reușim să acționăm și să luăm decizii pentru sănătatea noastră. ”RASCI propune inițiative menite să contribuie la responsabilizarea populației să își gestioneze propria stare de sănătate și la dezvoltarea segmentului de îngrijire personală. Printre acestea se numără publicitatea pe platforme sociale și în aplicații mobile, clarificarea reglementărilor comerțului online cu medicamente OTC, respectiv expunerea la raft a acestei categorii de produse”, a declarat Iulia Roșian, președinte Asociația Română a Producătorilor de medicamente fără prescripție, suplimente alimentare și dispozitive medicale (RASCI).
În ceea ce privește publicitatea medicamentelor ce se eliberează fără prescripție medicală, ”avem o problemă de adaptare a canalelor la realitatea curentă, legislaţia în domeniu nefiind actualizată”,a atras atenția dr. farm. Răzvan Prisada, președinte Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR). ”În acest moment, multe lucruri se mută în social media sau pe aplicații mobile, ceea ce nu se regăsește în cadrul legislativ actual pentru publicitatea acestei categorii de produse. Pe de altă parte, trebuie să avem multă grijă cu informaţii pe care populația nu le poate înțelege corect, dacă nu există, pe fond, o educație adecvată. Cu siguranță ne dorim deschiderea canalelor noi și moderne, cu o adresabilitate crescută către segmente de populație care nu mai folosesc ziarul, televizorul sau alte canale media tradiționale. Important de reținut este să investim cu toții resurse financiare, umane și de timp și să avem o preocupare comună pentru educația în materie de sănătate începând de la vârste fragede”, a mai afirmat reprezentantul Agenției.