Politici de Sanatate

Dr. Amelia Dinu, Managing Director B.Braun: Cea mai bună investiţie este investiţia în sănătate

03 decembrie
12:52 2013
Dr. Amelia Dinu, Managing Director B.Braun:  Cea mai bună investiţie este  investiţia în sănătate

Dr. Amelia Dinu a absolvit Facultatea de Medicină a Universităţii ”Carol Davila” din Bucureşti în 1994, moment în care a început o frumoasă carieră în industria farmaceutică. Are o vastă experienţă în domeniu, iar din 2010 a preluat funcţia de director general al companiei B. Braun.

 Interviu realizat de Raluca Boboc

În ce constă specificul activităţii companiei B Braun?

B. Braun este o companie germană, de familie, care produce şi comercializează peste 10 000 de produse. B. Braun este bine cunoscută în piaţă atât prin dispozitivele medicale inovative şi de foarte bună calitate pe care le produce, cât şi prin  portofoliul de produse farmaceutice. B. Braun deţine un site de producţie pentru soluţii perfuzabile, la Timişoara – acestea sunt înregistrate ca medicamente şi  sunt destinate în special uzului intraspitalicesc.

Avem şansa, cu ajutorul minunatei echipe B. Braun Medical România , să gestionăm un portofoliu foarte variat, putem să jonglăm cu oportunităţile dintr-o anumită piaţă şi să contracarăm lipsurile sau căderile din altă piaţă.  B. Braun este organizată în 3 divizii:

1) Divizia Hospital Care are în portofoliu produsele destinate uzului intraspitalicesc – soluţiile perfuzabile, în special cele produse la Timişoara, dar şi o serie de medicamente (cum sunt produsele pentru nutriţie clinică) pe care le importăm din Germania. În plus, o parte importantă a portofoliului Hospital Care o reprezintă dispozitivele medicale (de la pompe, „automatic infusion system” – infuzomate, perfuzoare, pe care le cunosc toţi cei care lucrează în spitale, până la seringi, truse de perfuzie, dispozitive pentru anestezie locală etc).

2) Divizia OPM (Out Patient Market) promovează portofoliul de dezinfectanţi – o varietate largă de dezinfectanţi atât pentru tegumente, cât şi pentru suprafeţe. Îmi face plăcere să reamintesc succesul pe care l-a avut un spital din România care a câştigat „Premiul European de Excelenţă pentru igiena mâinilor”, folosind dezinfectanţii B.Braun. Compania BBraun produce şi un portofoliu de „wound management” (îngrijirea plăgii). În România sunt mulţi pacienţi cu diabet care dezvoltă astfel de plăgi şi care au nevoie de îngrijire pe termen lung. Din păcate, este o piaţă prea puţin dezvoltată, iar pacienţii trebuie educaţi – ei trebuie să ştie că pot primi acest tip de îngrijiri, atunci când situaţia o cere. În plus, de curând am intrat pe piaţa românească cu dispozitive de protezare stomii.

3) Divizia Aesculap are în responsabilitate portofoliul de instrumentar chirurgical. Vorbim nu numai de instrumentarul chirurgical clasic, ci și de un portofoliu care s-a dezvoltat şi în zona de endoscopie, laparoscopie, neurochirurgie, lucruri sofisticate pe care medicii şi le doresc, iar noi încercăm să colaborăm cu spitalele, pentru a le pune la dispoziţie aceste minunate instrumente.

Situaţia actuală a producătorilor locali din România

Companiile producătoare de medicamente  din România au mult succes la export dar se lovesc de multe bariere în vânzarea  produselor  în propria ţară. În România, un producător local se loveşte de:

– Preţurile mici impuse de Ministerul Sănătăţii;

– Concurenţa mare, la nivel de spitale, privind licitaţiile. Preţul trebuie scăzut destul de mult pentru a putea ajunge să livrezi într-un spital; în plus, dacă ai reuşit să câştigi o licitaţie, urmează problema recuperării întârziate a banilor;

– Taxa clawback – din 2010 – care erodează foarte mult marginile de profit al producătorilor locali.

Producătorii de medicamente generice ar trebui să fie consideraţi o soluţie pentru obţinerea unei alocări eficiente a fondurilor bugetare pentru sănătate, aşa cum se întâmplă în toate ţările Uniunii Europene (creşterea consumului de medicamente generice determină accesul la tratamente medicale pentru un număr mai mare de pacienţi, în condiţii de eficienţă bugetară).

 Cum ajută compania B. Braun pacientul român?

B. Braun Medical susţine “Asociaţia pentru Educaţie Aesculap”, prin care sunt organizate cursuri pentru medici şi asistente medicale – cursuri de dezvoltare a cunoştinţelor lor în diverse domenii medicale  şi nu numai (am organizat chiar şi cursuri de comunicare); prin acest program ajutăm, practic, la dezvoltarea sistemului medical şi, implicit, serviciile oferite pacienţilor pentru a fi de o calitate mai bună. Nu în puţine rânduri, s-au  făcut şi donaţii către diverse instituţii.

 Care sunt beneficiile economice ale investiţiei în sănătate?

Cea mai bună investiţie este aceea în sănătate! Dacă reuşim să …

Pentru articolul integral vă invităm să citiți ediția tipărită din luna noiembrie a revistei Politici de Sănătate!

Alte articole

TOP

revista politici de sanatate

revista politici de sanatate-Republica Moldova

OncoGen

Abonează-te la newsletter

:
: