
Compania germană de medicamente Bayer și-a vândut divizia de îngrijire a diabetului zaharat partenerului său de distribuție Panasonic Healthcare. Tranzația în valoare de 1,02 miliarde de euro se înscrie în tendința actuală a companiilor farmaceutice de a scăpa de activele auxiliare, pentru a se concentra pe cercetarea și dezvoltarea de medicamente, anunță pmlive.com.
Vânzarea se referă la produsele de monitorizare a glucozei din sânge, cum ar fi glucometrul electronic Contour și benzile de testare, precum și alte dispozitive medicale utilizate pentru a lua sânge pentru analize. De ani de zile, Panasonic a fost partenerul companiei Bayer în vânzarea și distribuția acestor produse. În 2014, divizia respectivă a generat vânzări în valoare de 909 milioane de euro și, potrivit companiei Panasonic, obținerea controlului complet va permite companiei să-și îmbunătățească cifra de afaceri.
În opinia reprezentanților Bayer, tranzația va conduce la sustenabilitatea produselor și dispozitivelor de îngrijire în diabet. „Suntem încrezători că vânzarea diviziei noastre de îngrijire a diabetului către partenerul nostru de lungă durată, Panasonic Healthcare, va sprijini sustenabilitatea pe termen lung a acestui portofoliu”, a declarat Werner Baumann, membru în consiliul companiei Bayer.
Compania germană a anunțat deja intenția de a schimba operațiunile din domeniul științei și ingineriei printr-o ofertă publică inițială (IPO) și tocmai a finalizat achiziționarea unității de OTC-uri a grupului farmaceutic american Merck & Co. Astfel, Bayer a devenit al doilea mare producător de medicamente eliberate fără rețetă, la nivel mondial, după Johnson & Johnson.
Alte exemple recente de achiziții din industria farmaceutică includ schimbul dintre GlaxoSmithKline și Novartis al diviziilor de Oncologie și vaccinuri, precum și vânzarea diviziei veterinare a companiei Pfizer.
Sursa: www.pmlive.com
Mirabela Viașu