
Serviciile de asistență medicală de calitate slabă împiedică progresul în îmbunătățirea sănătății la toate nivelurile de venit, conform unui raport comun al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) și al Băncii Mondiale. Un amestec de diagnostice inexacte, erori de medicație, tratament inadecvat sau inutil și facilități sau practici clinice nesigure reprezintă o problemă în serviciile de asistență medicală din întreaga lume.
Țările cu venituri mici și medii suferă cel mai mult, pentru că, în ciuda faptului că infecțiile dobândite au fost rezolvate cu ușurință prin creșterea nivelului de igienei, îmbunătățirea practicilor de control a infecțiilor și utilizarea adecvată a antimicrobienelor, 10% dintre pacienții spitalizați se pot aștepta să dobândească o infecție pe durata spitalizării, comparativ cu un procent de doar 7% în țările cu venituri ridicate. De asemenea, unul din zece pacienți este afectat în timpul tratamentului medical în țările cu venituri mari.
Acest lucru este în conformitate cu rezultatele raportului ”Furnizarea de servicii de sănătate de calitate – cerință globală pentru acoperirea universală a sănătății”, care subliniază că boala asociată cu asistența medicală de calitate slabă impune cheltuieli suplimentare pentru familii și sistemele de sănătate.
Potrivit raportului, s-au înregistrat unele progrese în îmbunătățirea calității asistenței medicale, cum ar fi ratele de supraviețuire în cazul cancerului și a bolilor cardiovasculare. Cu toate acestea, costurile economice și sociale ale îngrijirii de calitate slabă, incluzând invaliditatea pe termen lung, deprecierea și productivitatea pierdută, se estimează că vor ajunge la trilioane de dolari anual.
„Fără servicii de sănătate de calitate, acoperirea universală a sănătății va rămâne o promisiune goală. Beneficiile economice și sociale sunt clare și trebuie să ne concentrăm mai mult pe investițiile și îmbunătățirea calității pentru a crea încredere în serviciile de sănătate și pentru a le oferi tuturor acces la servicii de sănătate de înaltă calitate, centrate pe oameni”, a declarat Ángel Gurría, secretar general OCDE.
”La OMS suntem hotărâți să ne asigurăm că oamenii de pretutindeni pot obține servicii de sănătate când și în cazul în care au nevoie de ele. Vrem să ne asigurăm că aceste servicii sunt de bună calitate. Nu poate exista o acoperire universală de sănătate fără o îngrijire calitativă”, a completat și dr. Tedros Adhanom Ghebreyesus, director general OMS.
Bogdan Guță
Sursa: https://www.healtheuropa.eu/low-quality-healthcare-services/86972/