Peste 20.900 de persoane din întreaga UE și din afara acesteia au participat la #EUvsVirus Hackathon, fiind propuse 2.150 de soluții. Câștigătorii provin din diverse state membre ale UE și din alte țări, reprezentând în total 141 de țări. În total, 117 soluții inovatoare de sprijinire a redresării în urma pandemiei de coronavirus au fost selectate în cadrul evenimentului #EUvsVirus Hackathon.
Soluțiile câștigătoare ale acestui hackaton, coordonat de Consiliul European pentru Inovare, în strânsă colaborare cu statele membre ale UE, se încadrează în diferite domenii, cum ar fi sănătatea și viața, munca și educația la distanță, servicii financiare digitale și altele. Acestea includ o platformă de date alimentată de inteligența artificială care corelează nevoile spitalelor cu furnizorii și fondurile disponibile, soluții de așteptare pentru comercianții cu amănuntul care practică distanțarea socială pentru a asigura siguranța clienților și a personalului, o platformă de schimburi de experiență care le permite părinților, profesorilor și copiilor să intre în contact unii cu alții, un sistem original de tip „serviciu de asistență pentru întreprinderi” pentru a ajuta întreprinderile mici și mijlocii să primească finanțare pe termen scurt pentru a acoperi nevoile de lichiditate și multe alte concepte inovatoare.
Comisarul pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret, Mariya Gabriel a declarat: „Concursul #EUvsVirus Hackathon a reunit 141 de naționalități și numeroase domenii diferite de specializare din întreaga UE și din lume, toți având dorința de a-și oferi timpul, talentul și ideile pentru a contribui la găsirea de soluții la criza provocată de coronavirus. Acesta a fost doar începutul. Cu sprijinul Consiliului European pentru Inovare și al tuturor partenerilor implicați în „hackaton”, aștept cu nerăbdare transformarea acestor idei fantastice în inițiative concrete, spre binele tuturor cetățenilor.” Unii dintre cei 1.200 de parteneri s-au angajat să ofere câștigătorilor, în total, peste 100.000 EUR, sub formă de premii în numerar. În următoarele două săptămâni, vor fi contorizate nevoile de finanțare și de resurse ale echipelor câștigătoare pentru dezvoltarea ideilor, precum și sumele și resursele pe care partenerii sunt dispuși să le dedice.
În perioada 22-25 mai, va avea loc un eveniment denumit „Matchathon”, pentru a corela nevoile cu resursele disponibile. Autorii soluțiilor câștigătoare vor fi, de asemenea, invitați să se alăture platformei EIC COVID, care va fi lansată la sfârșitul lunii mai, pentru a facilita conectarea cu utilizatorii finali, cum ar fi spitalele, și pentru a oferi acces investitorilor, fundațiilor și altor modalități de finanțare din întreaga UE.