Politici de Sanatate

Sistem național de teleasistență, pentru eficientizarea îngrijirilor la domiciliu

24 iulie
15:34 2015
Sistem național de teleasistență, pentru eficientizarea îngrijirilor la domiciliu

Fundația Crucea Alb-Galbenă face eforturi pentru implementarea, la nivel național, a unui sistem de teleasistență, pentru a eficientiza sistemul de monitorizare a echipei și serviciilor implicate în acordarea îngrijirilor la domiciliu. Un astfel de sistem funcționează în Centrul Pilot de Coordonare a Serviciilor Integrate de Îngrijiri la Domiciliu din București, din 2014.

“Îmbunătățirea serviciului de teleasistență cu monitorizare geolocație reprezintă un prim pas pentru dezvoltarea unui proiect important, la nivel național, prin care soft-urile și aplicațiile implementate să contribuie la creșterea calității vieții beneficiarilor. Ne dorim să organizăm un sistem eficient de validare a serviciilor folosite prin care să eficientizăm îngrijirea la domiciliu, să monitorizăm echipa multidisciplinară de pe teren în procesul de management al bolnavilor cronici, dezvoltând astfel proceduri și protocoale prin care să fie diminuată frauda din sistem”, a declarat Măriuca Ivan, director general al Fundației Crucea Alb-Galbenă.

În prezent, numărul serviciilor de îngrijire la domiciliu este insuficient, iar în zonele rurale și în orașele mici aceste servicii sunt extrem de rare. În plus, accesarea serviciilor de îngrijire la domiciliu este greoaie din cauza reglementării impuse la nivel național, care face dificilă monitorizarea și evaluarea calității serviciilor prestate. Lipsa transparenței și a centralizării datelor pe plan național îngreunează managementul și îmbunătățirea serviciilor de acest tip. Cum sistemul național de servicii destinate persoanelor vârstnice nu întrunește normele europene, implementarea unui program precum cel inițiat de Fundația Crucea Alb-Galbenă este cu atât mai necesară.

Înființat în 2009, Centrul Pilot reprezintă o inovație pentru sistemul serviciilor integrate la domiciliu din București, fiind adaptat dezvoltărilor tehnologice actuale. Centrul răspunde nevoilor pacienților de a fi îngrijiți acasă de o echipă multidisciplinară, punând la dispoziție îngrijiri medico-sociale. Serviciile integrate la domiciliu au fost completate anul trecut cu un sistem de teleasistență prin care pacienții au primit o brățară tip ceas, confecționată din silicon medical, rezistentă la apă și conectată wireless la un telefon cu taste mari, dispozitiv legat direct la Call Center-ul Centrului Pilot. În plus, brățara dispune și de un buton prin care pacienții pot alerta Centrul Pilot atunci când au nevoie de îngrijiri medicale în cazul unei crize. În acest fel, dispecerul identifică datele pacientului care a solicitat îngrijiri medicale, luând în calcul una dintre următoarele trei opțiuni:

  • trimite la fața locului o echipă specializată din cadrul Fundatiei Crucea Alb Galbena, timp în care beneficiarul rămâne în legătură permanentă cu echipa de la dispecerat;
  • apelează Sistemul Național Unic pentru Urgență;
  • trimite către beneficiar cea mai apropiată persoană de pe lista celor care pot interveni imediat.

În acest moment, 150 de pacienți beneficiază în mod gratuit de serviciile Centrului Pilot, realizat de Fundația Crucea Alb-Galbenă în parteneriat cu Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti și Asociația de Ajutor Mutual București.

Sursa: Fundația Crucea Alb-Galbenă

Mirabela Viașu

Alte articole

TOP

REVISTA POLITICI DE SANATATE

Editii speciale

revista politici de sanatate-Republica Moldova

Abonează-te la newsletter

:
: