Interviu cu Christophe Gourlet, Country Manager Sanofi Romania, preşedintele Consiliului de Administraţie al Zentiva SA şi General Manager Sanofi MCO Danube
Cristophe Gourlet ne-a povestit care sunt principalele probleme ale sistemului de sănătate din România, din punctul său de vedere, dar și despre modalitatea în care Sanofi reușește să își mențină prima poziție în segmentul OTC.
Care este strategia/filozofia Sanofi pentru 2013, din punctul dvs. de vedere? Cum intenţionaţi să vă menţineţi poziţia de lider pe piaţă?
Este foarte clar că nevoile legate de sănătate s-au schimbat de-a lungul timpului, nu doar în România, ci peste tot în lume. Ca partener de încredere al sistemelor de sănătate din toate ţările în care operăm, filozofia-cheie a Sanofi este aceea de a pune în permanență în centrul activității noastre nevoile pacienţilor, pentru a le îmbunătăţi accesul la medicamente şi servicii de sănătate.
Grupul Sanofi, din care face parte şi Zentiva – lider în industria farmaceutică locală – are o istorie îndelungată în România, o prezenţă diversificată şi puternică pe piaţa locală, incluzând activităţi comerciale şi operaţiuni industriale derulate în unitatea noastră de producție modernă din Bucureşti, unde sunt fabricate majoritatea medicamentelor noastre generice (peste 83%) comercializate pe piaţa din România.
Ne-am respectat întotdeauna angajamentul faţă de pacienţi, faţă de profesioniştii din domeniul sănătăţii, precum şi faţă de comunitatea locală, furnizând românilor soluţii de tratament de cea mai înaltă calitate, la preţuri accesibile, şi acţionând în acelaşi timp ca un partener de încredere pentru autorităţile locale.
Avem un portofoliu diversificat şi echilibrat care cuprinde medicamente inovatoare, soluţii pentru boli rare, medicamente generice, medicamente OTC şi vaccinuri. Unu din opt produse din farmaciile românești face parte din portofoliul Sanofi.
Pentru 2013, ne propunem să ne întărim poziţia de lider pe piaţa locală prin continuarea investiţiilor în pilonii noştri de creştere – diabet, OTC şi generice, valorificând în acelaşi timp activitatea noastră industrială şi continuând să ne îmbunătățim expertiza.
Aţi reuşit să dobândiţi prima poziţie pe segmentul OTC? Care sunt priorităţile dvs. în acest domeniu?
Aşa cum am menţionat anterior, segmentul OTC/produsele CHC reprezintă una dintre platformele noastre de creştere, alături de diabet şi generice. Acestea sunt esenţiale pentru strategia noastră şi pentru priorităţile noastre de investiţii pentru viitor.
În Consumer Healthcare (CHC), totul porneşte de la consumatori. Ne construim businessul pe loialitatea consumatorilor faţă de brandurile noastre. Sanofi este un lider mondial pe segmentul de Consumer Healthcare, cu branduri care deţin poziţii de top în mai multe categorii-cheie. În anul 2012, Sanofi Group a înregistrat o creştere de aproape 10%, clasându-ne astfel pe locul 3 mondial în acest segment (Nicholas Hall, 2012). La nivel de Grup, ne propunem să ne dezvoltăm punând accent pe doi vectori majori de creştere: consolidarea şi extinderea geografică a categoriilor prioritare şi extinderea în noi categorii şi explorarea de noi arii.
Sanofi a fost întotdeauna un partener al sistemelor de sănătate/autorităţilor. Consideraţi că autorităţile române merg în direcţia cea bună, în ceea ce priveşte politicile de sănătate?
Criza economică reprezintă o provocare majoră în multe zone ale lumii. Starea de sănătate a populației din România nu este una îmbucurătoare, comparativ cu alte ţări europene. Unul dintre motive este că nu există suficiente fonduri pentru finanţarea adecvată a sistemului de sănătate. Un alt motiv este legat de modul în care sunt cheltuiţi banii în sistemul de sănătate. Trebuie să ne asigurăm că aceştia sunt cheltuiţi eficient. Decizia Guvernului României de a majora bugetul pentru sănătate la 4,6% din PIB a fost un pas înainte pentru întregul sistem, dar mai ales pentru pacienţii români. Totuşi, sistemul de sănătate se confruntă în continuare cu provocări majore: întârzieri în actualizarea listei de medicamente compensate, taxa de clawback, preţurile la medicamente, accesul limitat la soluţii terapeutice şi servicii medicale adecvate, exodul medicilor, calitatea asistenţei medicale etc.
…..
Pentru articolul integral vă invităm să citiți ediția tipărită din luna iunie a revistei Politici de sănătate!