
Administrația Obama, prin Department of Health and Human Services and the Centers for Medicare and Medicaid Services (CMS), a numit un nou director executiv (CEO) pentru piața federală a asigurărilor de sănătate, în persoana lui Kevin Counihan, ce a condus Connecticut’s Health Insurance Marketplace.
La aproape un an de la lansare, HealthCare.gov are primul său director executiv. Counihan va conduce operațiunile HealthCare.gov, va gestiona relațiile cu statul și va coordona Centrul de Informații pentru Clienți și de Supraveghere a Asigurărilor. În perioada cât a funcționat în Connecticut, rata celor neasigurați s-a redus aproape la jumătate: de la 7,9% la 4 %.
În viitorul apropiat va începe o nouă perioadă de înscrieri și, conform analiștilor, va fi o sarcină dificilă aducerea în sistem a 6-8 milioane de persoane, dar și păstrarea celor deja înscriși. Kevin Counihan va trebui să lucreze îndeaproape cu piețele de asistență medicală din toate statele americane; unele dintre acestea au fost confruntate cu serioase crize tehnologice.
Larry Levitt, Co-Executive Director of the Kaiser Initiative on Health Reform and Private Insurance, consideră că lista cu lucruri „de făcut” a noului CEO se va umple repede, cu diverse intervenții neprevăzute, și speră ca pe această listă să se regăsească și următoarele aspecte:
1. Apariția unor erori tehnice poate influența în mod nefavorabil persoanele ce vor să se înscrie. Funcționarea site-ului healthcare.gov trebuie să fie obiectivul principal. Perioada de înscriere e de numai 3 luni, în comparație cu anul precedent, când a fost de 6 luni.
2. Găsirea modalităților prin care mai mulți oameni să se înscrie în sistem. Dacă la finalul perioadei de înscriere din acest an s-au înregistrat peste 8 milioane de semnături noi, Congressional Budget Office vor avea ca țină, până în anul 2015, înscrierea a altor 13 milioane de americani. Cei care nu și-au achiziționat o asigurare sunt dificil de atras, însă, creșterea numărului de înscriși va fi impulsionată de mărirea substanțială a amenzii pentru cei neasigurați.
3. Eficientizarea procesului pentru consumatori. Ajutarea oamenilor în procesul de înscriere poate evita retragerea/renunțarea lor, așa cum s-a întâmplat anterior, când cei care doreau să se înscrie au trecut printr-un proces îndelungat, dificil și descurajant. Una din cheile succesului este și îmbunătățirea sistemului de call center al site-ului healthcare.gov, cu scurtarea timpului de așteptare și oferirea de informații consistente și reale celor ce sună spre a se informa.
4. Asigurarea unei mai mari transparențe în ce privește furnizorul de servicii. În anul 2014 consumatorii nu au avut mereu posibilitatea de a obține informațiile pe care le-au solicitat despre asiguratori. Au existat și controverse privind restrângerea rețelelor de medici și spitale care puteau asigura servicii medicale persoanelor asigurate.
Semnalul important pe care îl transmite această numire, conform Jama, este următorul: „există acum o persoană care se duce la culcare în fiecare noapte și se trezește în fiecare dimineață gândindu-se cum să facă piețele asigurărilor de sănătate să funcționeze bine”.
Dr. Richard Constantinescu
Surse: