Roxana Niculae, Departament Tehnic Dinamic Instal Electro Serv
Atunci când conduci un centru medical, te confrunţi cu foarte multe probleme ce ţin de sfera domeniului tehnic. Întotdeauna, o echipă de tehnicieni reprezintă sprijinul de care managerul unui centru medical, dar şi ceilalţi angajaţi au nevoie pentru a putea livra un act medical de succes. Cum poate să contribuie o echipă de tehnicieni la calitatea actului medical? Prin verificarea periodică a echipamentelor medicale şi non-medicale, conform legislaţiei în domeniu, prevenindu-se astfel anumite defecţiuni care ar putea compromite calitatea actului medical. Prevenţia este cuvântul-cheie, indiferent că ne referim la defecţiuni tehnice sau la probleme de sănătate.
Societatea noastră activează în domeniul administrării de imobile şi suntem axaţi (ca rezultat al experienţei anterioare) pe imobile în care se desfăşoară activităţi medicale. Cunoaştem cât de important este ca într-o clinică medicală toate echipamentele să fie în stare de funcţionare şi că într-un imobil, gândind în termeni “cauza-efect”, totul se află în interdependenţă.
În încăperile în care se desfăşoară un act medical este esenţial ca resursele tehnice şi utilităţile să poată fi asigurate la flux continuu, indiferent de avariile tehnice, printre care amintim: întreruperea alimentării cu energie electrică, întreruperea alimentării cu apă, avarii în cadrul sistemelor de alimentare cu fluide sau avarii ale sistemelor de ventilaţie / climatizare. În cazul acestora din urmă, menţionăm importanţa filtrelor de aer. Este absolut necesar ca acestea să fie înlocuite cu regularitate. Pentru sănătatea pacienţilor, a vizitatorilor şi a angajaţilor, trebuie programate şi efectuate reviziile periodice şi schimbarea filtrelor de aer, cu regularitatea prevăzută de producătorii echipamentelor, dar şi de legislaţie.
În sălile de chirurgie este vitală o atmosferă aseptică. O instalaţie HVAC impropriu întreţinută devine sursă de contaminare, bacteriile intrând prin sistemul de distribuţie în camera unde se desfăşoară intervenţii chirurgicale. Prin urmare, este absolut necesară montarea filtrelor HEPA (High Efficiency Particulate Air), care asigură filtrarea absolută a aerului.
Ne-am referit anterior la mentenanţa preventivă, dar cum nimic nou nu rămâne nou tot timpul, trebuie să luăm în calcul şi mentenanţa corectivă, care presupune de asemenea pricepere şi cunoştinţe solide în domeniul instalaţiilor electrice, sanitare, termice, HVAC etc. Mentenanţa corectivă are rolul de a repara defecţiunile survenite sau de a restaura sau schimba componentele defecte ale unui echipament sau ale instalaţiilor. Atunci când discutăm despre domeniul medical, orice întârziere poate avea consecinţe nefaste asupra activităţii personalului şi a siguranţei pacienţilor, de aceea se impune o intervenţie rapidă. Aşadar, activitatea de mentenanţă tehnică a unui imobil necesită pregătire, resurse, cunoştinte solide, iar noi venim în întâmpinarea nevoilor managerilor de centre medicale prin pachetele integrate de servicii de administrare a imobilului, astfel încât tot ceea ce ţine de prevenţie, planning sau intervenţie accidentală este centralizat, noi devenind furnizor unic de astfel de servicii.
Externalizarea serviciilor de mentenanţă aduce, pe de o parte, degrevarea managerilor de problemele de ordin tehnic, iar pe de altă parte, asigură bunul mers al lucrurilor prin activităţi de prevenţie şi intervenţii rapide.
DINAMIC INSTAL ELECTRO SERV SRL
www.administrare-cladire.ro
Email: office@administrare-cladire.ro
Tel: 0720050060