Reprezentanții Casei Naționale de Asigurări de Sănătate atrag atenția că furnizorii de servicii medicale publici sau privați nu pot invoca lipsa fondurilor pentru a amâna realizarea investigațiilor necesare monitorizării afecțiunilor oncologice.
”Furnizorii privați au obligația să respecte drepturile pacientului. Începând din 2020, datorită programului Monitor2, nu se mai pune problema de plafon când vorbim de analizele necesare monitorizării a 6 boli cronice, printre care și cele oncologice. Lipsa plafonului nu mai poate fi invocată în monitorizarea bolii oncologice de către furnizori. În acești aproape 4 ani de când funcționează Monitor 2 fondurile au fost suplimentate la nivelul realizat pentru toți furnizorii, pentru investigații de înaltă performanță, pentru investigații de laborator, pentru tot ce a fost nevoie în monitorizarea pacientului oncologic”, a explicat Iulia Stoea, director general adjunct, Direcția Generală Relații Contractuale, Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS).
Potrivit acesteia, pacienții care sunt refuzați de furnizorii de servicii medicale trebuie să sesizeze acest lucru la Casa de sănătate din județul de domiciliu/la care sunt înscriși sau la Casa Națională de Asigurări de Sănătate.
”Refuzul furnizorilor reprezintă o nerespectare a prevederilor legale și a obligațiilor asumate prin contractual cu Casa. Ei au obligația să acorde aceste servicii pentru monitorizarea pacienților oncologici în maximum 5 zile lucrătoare. Petițiile primite pe mailul Casei de la pacienți sunt destul de numeroase (deși s-au mai rărit în ultima perioadă) și sunt direcționate către colegii de la Control”, a mai spus Iulia Stoea.