Politici de Sanatate

Ajută-mă să te ajut – ghid de comunicare și interacțiune în timpul crizei COVID-19

02 iunie
11:40 2020
Ajută-mă să te ajut – ghid de comunicare și interacțiune în timpul crizei COVID-19

Majoritatea oamenilor se confruntă cu un stres major în timpul pandemiei COVID-19. Sprijinirea stării lor emoționale este extrem de importantă. Personalul care se află în prima linie a luptei cu efectele crizei COVID-19 poate  face diferența asupra bunăstării psihice a  cetățenilor prin modul în care interacționează și comunică, chiar dacă interacțiunea este de scurtă durată. În sprijinul lor a fost lansat un Ghid de aptitudini psihosociale de bază.

 Mai precis, ghidul este destinat angajaților din domeniul sănătății și al asistenței sociale, al serviciilor de urgență, celor care lucrează în magazine alimentare, în transportul public, angajaților saloanelor funerare și farmaciilor, angajatorilor și managerilor, precum și persoanelor care oferă sprijin membrilor familiilor vulnerabile sau membrilor comunității lor.

Acest ghid își propune să ajute persoanele care susțin răspunsul COVID-19 să integreze abilitățile de suport psihosocial în munca lor de zi cu zi, făcând astfel o diferență în bunăstarea persoanelor cu care vin în contact în timpul pandemiei. Capitolele  ilustrate oferă sfaturi practice pentru a avea grijă de propria bunăstare mentală, de a comunica cu empatie și de a ajuta persoanele care suferă de stres sau de o suferință severă.  Iată câteva exemple de sfaturi și sugestii. Pentru ca o persoană să se simtă sprijinită,  trebuie mai întâi să aibă încredere în persoana cu care comunică. Chiar și când cineva este  agresiv sau confuz, poți comunica mai eficient (și se poate reduce astfel o situație încordată) prin abordarea într-un mod amabil și respectuos:

  • păstrați o poziție a corpului deschisă, relaxată
  • folosiți contactul vizual adecvat specificului cultural pentru a încuraja  persoana să se simtă relaxată
  • prezentați-vă clar, cu  numele și poziția/funcția ocupată
  • mențineți un ton calm și blând al vocii, cu un volum moderat
  • în cazul în care persoana nu vă poate vedea chipul, încercați să aveți o fotografie a dvs. atașată pe îmbrăcăminte (de exemplu, dacă purtați echipament personal de protecție)
  • asigurați-vă că persoana se simte confortabil să vorbească cu dvs.
  • mențineți distanța fizică pentru a reduce riscul infectării.

Ghidul a fost elaborat de Grupul de referință pentru sănătate mintală și asistență psihosocială al Comitetului permanent inter-agenție, o colaborare unică a agențiilor Națiunilor Unite, organizațiilor neguvernamentale naționale și internaționale și agențiilor internaționale care oferă suport pentru sănătate mintală și sprijin psihosocial în situații de urgență. Peste 200 de persoane care s-au recuperat după COVID-19 și respondenții de urgență din 24 de țări (Australia, Bangladesh, Bulgaria, Bolivia, Canada, Danemarca, Republica Democrată din Congo, Egipt, Etiopia, Grecia, India, Irak, Italia, Jamaica, Kenya, Laos, Liberia, Maroc, Myanmar, Olanda, Filipine, Portugalia, Rwanda, Africa de Sud, Spania, Sri Lanka, Suedia, Elveția, Siria, Uganda, Marea Britanie, SUA)  au furnizat contribuții la elaborarea documentului.

 

Bogdan Guță

 

Alte articole

TOP

revista politici de sanatate

revista politici de sanatate-Republica Moldova

OncoGen

Abonează-te la newsletter

:
: