Politici de Sanatate

2015 – un an promițător pentru piața serviciilor medicale din România

08 iunie
07:00 2015
2015 – un an promițător pentru piața serviciilor medicale din România

Investițiile în aparatură medicală, lansarea unor noi clinici și diversificarea serviciilor medicale reprezintă principalele obiective ale unui operator de servicii medicale private. Deși există investitori care urmăresc să obțină rapid profit, majoritatea furnizorilor de servicii medicale private consideră că investiția făcută este una pe termen lung. În această din urmă categorie se încadrează și Spitalul Monza din București, care anual reinvestește profitul în noi și noi proiecte. Unitatea medicală privată nu a fost ridicată cu intenția de a face profit cu orice preț, susține Carmen Drăgan, președintele Spitalului Monza, ci din dorința de a construi un centru medical performant, care să ofere servicii de calitate, astfel încât pacienții să nu mai plece să se trateze în străinătate.

Spitalul Monza reprezintă o investiție de 40 de milioane de euro. În 2014, unitatea medicală și-a triplat cifra de afaceri, ajungând la 9,5 milioane de euro. În acest ritm, în cât timp credeți că investiția va fi amortizată?

Investițiile în domeniul sănătății sunt investiții pe termen lung, cu cât mai repede vom ajunge la termenul estimat, cu atât mai repede vom putea începe alte proiecte de anvergură. Este adevărat că am triplat cifra de afaceri în 2014, dar investiția nu s-a oprit odată cu punerea în funcțiune a spitalului, ea continuă în aparatură electromedicală, în dotarea tehnologică a altor departamente pe care le inaugurăm în fiecare an. Investești mereu. Dacă ritmul se păstrează, cu siguranță vom devansa termenul estimat de amortizare a investiției, dar acesta nu este primul nostru obiectiv. Nu am construit un spital cu intenția de a face profit cu orice preț, ci de a crea o instituție medicală serioasă, o nouă cultură sanitară și organizațională și un mod nou de a trata pacientul, și mă refer aici la comportamentul și atitudinea față de bolnav. Ne-am dorit să construim un centru medical bine dotat tehnologic, care să îi facă pe medicii români să se întoarcă în țară și să îi rețină aici pe pacienți.

Lansat în urmă cu trei ani drept centru de excelență în chirurgia cardiovasculară, spitalul a investit în realizarea și echiparea unor noi departamente – neurochirurgie, ORL, chirurgie plastică și estetică. De ce ați ales să extindeți aria de acoperire a serviciilor medicale în aceste direcții?

Chirurgia cardiovasculară va rămâne mereu core business-ul nostru, va fi mereu emblema noastră. Am vrut să creăm un centru de nișă, având în vedere incidența mare a bolilor cardiovasculare – prima cauză de mortalitate în lume, dar în strategia noastră de dezvoltare au fost de la început incluse și alte discipline, corelate cu bolile cardiovasculare. Condiția a fost ca toate disciplinele să îndeplinească aceleași standarde, să fie la același nivel de excelență, iar medicii să fie profesioniști cu o cazuistică bogată și o bună expertiză. Spre exemplu, neurochirurgia (care s-a corelat automat cu O.R.L.-ul și cu microchirurgia reconstructivă) sau chirurgia cardiovasculară pediatrică a făcut parte mereu din planul nostru, de aceea am construit un spital cu șapte etaje și nu o clinică de dimensiuni reduse. În plus, am răspuns și unei cereri a pieței și a pacienților, care ne solicitau furnizarea acestor servicii medicale.

Cum apreciați evoluția unității medicale în acești primi trei ani de activitate? Sunteți mulțumită de rezultatele obținute?

Nu sunt o persoană ușor de mulțumit, am ambiții și pretind mult de la ceilalți, dar  trebuie să spun că trendul a fost mereu ascendent, iar evoluția centrului este categoric una pozitivă. În primul rând, sunt mulțumită de reacțiile pacienților care aleg în număr mare să se trateze în Spitalul Monza, deși nu ne-am făcut multă publicitate, considerând că publicitatea cea mai bună ți-o face pacientul mulțumit, care te recomandă familiei sale sau prietenilor, care mulțumește medicilor sau personalului mediu de suport, pe site-ul nostru sau pe rețelele de socializare.

Care sunt principalele idei de dezvoltare și investiții pentru anul în curs?

În 2015 avem mai multe direcții de dezvoltare, iar investițiile majore au fost făcute chiar de la începutul anului pentru dotarea și dezvoltarea a trei centre importante: Cardiostructural Clinic, un centru dedicat tratării bolilor cardiovasculare complexe prin intervenții minim-invazive, centrul de urologie și centrul de transplant hepatic. Pentru acesta din urmă, am obținut recent acreditarea din partea Agenției Naționale de Transplant, acreditare care a însemnat pentru noi o recunoaștere a nivelului ridicat de servicii medicale pe care le oferim.

În 2014, pentru prima dată în câțiva ani, piața serviciilor medicale private din România a înregistrat o creștere doar de o cifră. Pentru anul 2015 estimați o creștere mai mare sau o stagnare a pieței?

Estimările Comisiei Europene prevăd o creștere economică în România până la 2,7% în 2015, fiind prognozată să rămână peste potențial, la 2,9% în 2016. În condițiile în care consumul privat va rămâne solid, iar salariile se vor mări, piața serviciilor medicale private ar trebui să crească. Sănătatea e un sector economic, depinde de o piață economică globală, de politicile de sănătate și de legislație. O bună guvernare și un raport corect de finanțare al celor două tipuri de spitale – public și privat – vor duce la o dublare a cifrei de creștere de anul trecut.

Din punctul dvs. de vedere, care este cea mai mare provocare în momentul de față pentru  dezvoltarea sectorului sanitar privat?

Cea mai mare provocare este menținerea standardelor de calitate și furnizarea de servicii medicale cu înalt nivel de complexitate medicală, la care să aibă acces toți pacienții. Bineînțeles, nu trebuie să uităm de parteneriatul cu sectorul public de sănătate, astfel încât pacientul să poată alege între un spital public și unul privat, în funcție de afecțiunea/patologia fiecăruia, și nici de dezvoltarea pieței asigurărilor private de sănătate.

 În condițiile în care consumul privat va rămâne solid, iar salariile se vor mări, piața serviciilor medicale private ar trebui să crească

 Am început cu „pași de plumb” cum spun italienii, iar astăzi facem 3-4 operații pe cord deschis pe zi și avem spitalul plin.

Mirabela Viașu

Alte articole

TOP

revista politici de sanatate

Editii speciale

revista politici de sanatate-Republica Moldova

OncoGen

Abonează-te la newsletter

:
: