Politici de Sanatate

„Un medicament valoros nu este neapărat unul scump, ci unul pe care pacienții și-l pot permite în condiții de calitate, eficacitate și siguranță dovedite”

13 martie
21:54 2019
„Un medicament valoros nu este neapărat unul scump, ci unul pe care pacienții și-l pot permite în condiții de calitate, eficacitate și siguranță dovedite”

Interviu cu dr. Mihaela Moșneguțu, director medical Antibiotice Iași.

Compania Antibiotice este cel mai important producător român de medicamente generice și își vinde produsele atât în țară, cât și în străinătate. În câte țări ajung produsele fabricate la noi și cât la sută din ceea ce produceți se vinde peste hotare?

Antibiotice are o tradiție în producția de medicamente de peste 63 de ani și a reușit să facă medicamentele valoroase accesibile nu doar pe piața din România, ci și în alte 70 de țări ale lumii. Mai mult, substanța activă Nistatină, produsă pe platforma de la Iași, plasează compania ca lider în topul mondial pe acest segment, iar extinderea acesteia pe plan internațional continuă.

Pe platforma sa de producție, care include opt fluxuri de fabricație autorizate EU-GMP și FDA, lucrează peste 1.400 de persoane cu o mare diversitate de generații și profesii: medici, farmaciști, chimiști, biologi, economiști, ingineri, tehnicieni și alte profesii. Produsele noastre sunt susținute printr-o structură integrată de cercetare-dezvoltare, studii clinice, farmacovigilență, producție, asigurarea și controlul calității și marketing.

Suntem o companie dinamică pe plan internațional, atât pe piețele emergente din Asia, Orientul Mijlociu, cât și pe piețe mature, reglementate, din Europa, Statele Unite ale Americii sau Canada. Pentru anul 2018, vânzările pe piețele internaționale au reprezentat 35% din cifra de afaceri a companiei. Tradiția, cel mai frecvent asociată brandului nostru, precum și investițiile în tehnologie, siguranță terapeutică și dezvoltarea portofoliului ne-au dat credibilitate și am reușit, practic, să obținem recunoașterea internațională.

Pe piața farmaceutică din Republica Moldova, primele medicamente marca Antibiotice Iași au fost înregistrate în anul 2009, iar din aprilie 2018 compania a inaugurat propria reprezentanță în orașul Chișinău. Care sunt planurile companiei în ceea ce privește piața din Republica Moldova?

Misiunea principală a acestei reprezentanțe este de a conecta principalii actori din piața farmaceutică cu portofoliul de produse al companiei. Printr-o echipă dedicată de reprezentanți medicali, informațiile științifice despre produsele marca Antibiotice și noutățile din portofoliul companiei ajung lunar la peste 200 de medici și 100 de farmacii.

S-a realizat, astfel, un schimb continuu, direct de informații și idei între Antibiotice și medicii prescriptori și farmaciști. Practic, am creat și noi o punte între Republica Moldova și România. În demersul de a oferi populației acces la medicamente de calitate, la un preț corect, avem alături de noi cei mai importanți distribuitori de produse farmaceutice.

Ne dorim ca prezența noastră în Republica Moldova să fie remarcată de specialiștii sistemului sanitar în primul rând prin valoarea terapeutică a medicamentelor fabricate, și, totodată, prin oamenii companiei și proiectele de educație medicală și farmaceutică continuă, sub brandul „A+ Știință și Suflet”.

Ce fel de produse medicamentoase ies pe poarta fabricii de la Iași?

Anual, de pe porțile fabricii ies aproximativ 60 de milioane de cutii de medicamente antiinfecțioase de uz sistemic (pulberi sterile injectabile), produse topice (unguente, creme, geluri, ovule și supozitoare), precum și comprimate și capsule din diverse clase terapeutice.

Vânzările Antibiotice acoperă o structură echilibrată a medicamentelor cu prescripție medicală și produselor OTC, precum și suplimente alimentare sub brandul Nutriensa® și produse dermato-cosmetice.

În Republica Moldova, pe parcursul ultimilor 10 ani, am crescut organic atât prin numărul de produse comercializate – în prezent 75 de produse din clase terapeutice ce acoperă sfera medicației antiinfecțioase, cardiovasculare, dermatologie, antiinflamatoare și ginecologie-, cât și printr-o acoperire teritorială completă a zonei urbane și rurale.

Traversăm o perioadă dificilă în care pacienții români se plâng de lipsa unor medicamente și de retragerea altora de pe piață, în special medicamentele ieftine. Care este politica prețului practicată de compania Antibiotice?

Ca principal producător de medicamente antiinfecțioase injectabile, utilizate în toate spitalele din România, dar și al altor produse valoroase, susținem programe de sănătate pentru Prevenire și Control al Tuberculozei, Boli Cardiovasculare, Boli ale Tractului digestiv, Dermatologie și Sănătatea Femeii. Brandul Antibiotice este recunoscut ca fiind un brand responsabil pentru comunitatea și mediul din care face parte. Credem cu tărie că un medicament valoros nu este neapărat unul scump, ci unul pe care pacienții și-l pot permite în condiții de calitate, eficacitate și siguranță dovedite.

Care sunt planurile companiei pentru perioada următoare?

Să devenim un lider în domeniul medicației antiinfecțioase, cardiovasculare, produselor dermatologice și portofoliului destinat sănătății femeii. Sunt produse care ne-au definit succesul în modelele de business din România, Statele Unite ale Americii sau Asia de Sud-Est.

În perspectiva 2019-2020, Antibiotice și-a propus să abordeze și segmentul spitalelor, un domeniu în care, în România, a devenit lider de piață printr-un portofoliu complex de medicamente antiinfecțioase de uz parenteral, medicamente din clasele beta-lactamice (simple și în asociere cu inhibitori de betalactamaze), cefalosporine (cefuroxima), carbapeneme (meropenem) și polimixine (colistina). Acest proiect va fi însoțit de un proiect de diseminare de bune practici în domeniul utilizării Antibioticelor („Antibioticele Mileniului III”), realizat cu experți din Republica Moldova și România, adresându-ne comunității formate din pacienți și public larg, medici, asistenți medicali, farmaciști, acesta fiind un demers responsabil, firesc pentru un producător de medicamente în plină dezvoltare internaţională.

În demersul nostru, este lăudabilă lansarea pe piața din Republica Moldova a revistei „Politici de Sănătate” și ne dorim o colaborare continuă pentru creșterea vizibilității brandului de companie, a produselor marca Antibiotice.  (A.G.)

 

Alte articole

TOP

Interviu dr. Mihaela Vlaiculescu

revista politici de sanatate-Republica Moldova

revista politici de sanatate

comisia europeana

Abonează-te la newsletter

:
: