Politici de Sanatate

Top 10 greșeli pe care pacienții le fac în asistența medicală transfrontalieră

30 octombrie
10:29 2018
Top 10 greșeli pe care pacienții le fac în asistența medicală transfrontalieră

Vreți să fiți consultat de un medic din străinătate? Doriți să faceți o intervenție chirurgicală într-un spital străin? Planificați să călătoriți în străinătate pentru a primi tratament specializat? În conformitate cu Directiva 2011/24 / UE, fiecare cetățean UE/SEE are dreptul să primească atât servicii publice, cât și private, în orice alt stat membru al UE, Islanda, Liechtenstein sau Norvegia și să se bucure de rambursarea costurilor medicale, totală sau parțială, de către serviciul național de sănătate sau furnizorul de asigurări de sănătate în țara de origine a pacientului.

Înainte de a utiliza acest drept este foarte important ca pacienții să se informeze, să fie bine pregătiți și să știe ce greșeli trebuie evitate.

Înainte de a călători în străinătate
1. Nu sunteți informat cu privire la dreptul dumneavoastră la tratament în străinătate în conformitate cu legislația UE
Pentru a face cea mai bună alegere trebuie să vă informați întotdeauna cu privire la drepturile și obligațiile de rambusare a costurilor pentru tratamentul în străinătate atât în temeiul Regulamentelor 883/2004 și 987/2009 privind securitatea socială, cât și al Directivei 2011/24 / EU.

2. Nu vă planificați călătoria cu atenție
Verificați întotdeauna posibilele opțiuni de tratament și planificați-vă bine călătoria și șederea în străinătate. Informați-vă despre furnizorul străin de asistență medicală sau de spitalul în care intenționați să primiți tratament. Asigurați-vă că tratamentul va fi în conformitate cu standardele de calitate și siguranță în vigoare. În cazul unui tratament specializat, verificați întotdeauna dacă aveți nevoie de referințe din partea unui medic generalist.

3. Plecarea fără o autorizație prealabilă
Asigurați-vă că, dacă este necesar, aveți autorizația prealabilă din partea prestatorului național de servicii de sănătate/compania de asigurări de sănătate pentru a primi tratament în străinătate. Fără o astfel de autorizație prealabilă, cererea dvs. de rambursare poate fi refuzată.

4. Nu sunteți informat cu privire la implicațiile financiare
Asigurați-vă că știți în prealabil ce costuri vor fi acoperite de serviciul dvs. național de sănătate/asigurarea medicală legală și de costurile pe care trebuie să le suportați, cum ar fi co-plata, costurile pentru călătorie și cazare sau costurile de traducere. Informați-vă dacă veți primi gratuit servicii sau dacă va trebui să plătiți în avans toate costurile medicale. În cazul celor din urmă, asigurați-vă că știți în prealabil ce autorități (acasă sau în țara de tratament) trebuie să contactați pentru a primi rambursarea.

5. Călătoriți fără să contactați mai întâi Punctul Național de Contact (PNC)
Pentru a strânge toate informațiile de care aveți nevoie, consultați site-ul web al PNC din țara de origine și al țării în care doriți să obțineți un tratament. Dacă aveți întrebări suplimentare, nu ezitați să contactați direct PNC.

În străinătate pentru a primi tratament
6. Călătoriți fără transferul dosarelor medicale
Nu primiți niciodată tratament în străinătate fără transferul necesar al dosarelor medicale. Aveți dreptul să accesați sau să aveți cel puțin o copie a înregistrărilor medicale. Furnizorul dvs. de servicii de sănătate trebuie să vă ofere acces, o copie sau cel puțin să vă aranjeze transferul dosarelor medicale direct la furnizorul de asistență medicală din străinătate.

7. Nu luați în considerare posibilele bariere lingvistice
Planificați cum veți gestiona barierele lingvistice posibile. De cele mai multe ori, va fi responsabilitatea dvs. de a prezenta furnizorilor de asistență medicală în străinătate informații și documente traduse.

8. Nu este stabilită o monitorizare medicală adecvată
Asigurați-vă că aranjați să obțineți o copie a tuturor înregistrărilor medicale și a rezultatelor testelor documentate de furnizorul de asistență medicală din străinătate. Verificați dacă prescripțiile dvs. sunt potrivite pentru utilizarea transfrontalieră. Dacă este necesar, încercați să planificați deja în avans tratamentul de urmărire la domiciliu.

9. Nu prezentați documentația necesară pentru obținerea rambursării
Întotdeauna verificați în avans ce documentație trebuie să depuneți pentru a obține rambursarea. În unele cazuri, vi se poate solicita să furnizați o traducere personală a documentelor.

10. Nu ați fost informat cu privire la locul și modul de a depune o plângere
În cazul în care întâmpinați probleme sau nu sunteți mulțumit (ă), informați-vă asupra posibilităților de a contesta sau de a depune o plângere. Când doriți să contestați o decizie privind autorizarea prealabilă sau rambursarea, contactați PNC al țării dvs. de origine. În cazul unor probleme legate de calitatea sau siguranța îngrijirii, aveți dreptul să depuneți o plângere și să căutați o cale de atac în țara de tratament. În acest caz, contactați PNC din țara respectivă pentru mai multe informații.

Rețineți, pentru România, Biroul Punctului Național de Contact are următoarele coordonate:
Calea Călăraşilor, nr. 248, bl. S19, sect. 3, Bucureşti, România, Tel: 0372.309.135, Fax: 0372.309.283, E-mail: pnc@casan.ro, www. http://www.cnas-pnc.ro/

Bogdan Guță

Alte articole

TOP

revista politici de sănătate

Abonează-te la newsletter

:
: