Politici de Sanatate

Inovațiile IMM-urilor din Sănătate

06 iulie
09:59 2016
Inovațiile IMM-urilor din Sănătate

Symptoma și iHealth au fost premiate în cadrul ediției din acest an a concursului european eHealth pentru soluțiile lor inovatoare: un instrument de gestionare a bolilor cronice și un motor de căutare pentru profesioniștii din domeniul sănătății. Premiile au fost acordate pe 9 iunie, în cadrul Săptămânii eHealth, de către directorul general adjunct Gail Kent, din cadrul DG Connect (Comisia Europeană). Ea a declarat: „Există un mare potențial în domeniul sănătății digitale pentru IMM-uri în ceea ce privește posibilitățile de afaceri. Aceasta este o piață dinamică și în creștere. Există, de asemenea sănătatea digitală. Sistemele de sănătate și de îngrijire europene pot câștiga mult din inovațiile care provin de la IMM-uri. Adesea, IMM-urile sunt în măsură să fie mai flexibile și, astfel,  mai receptive la nevoile utilizatorilor și mai deschise pentru a încerca noi soluții. ”

În competiția UE eHealth există două categorii, în funcție de cifra de afaceri a companiilor: Campioni (Champions)- IMM-uri cu cifră de afaceri mai mare de 0,5 milioane de euro – și Promisiuni (Promises) – cu o cifră de afaceri mai mică. Astfel, la ediția din 2016:

  • la categoria Champions a câștigat iHealth (Franța) pentru „iHealth Discovery”, o platformă de management pentru bolile  cronice care include dispozitive și software prin care utilizatorii sunt încurajați să-și gestioneze mai bine problemele de sănătate
  • La categoria Promises a câștigat Symptoma (Austria), cu un motor de căutare pentru boli. Medicii pot introduce în program simptomele și primesc o listă de cauze posibile, sortate după probabilitate, în funcție de vârstă, sex și zona geografică.

La fiecare categorie au fost acordate și premiile al doilea și al treilea. Acestea au fost luate de Custodix (Belgia), Jouw Omgeving (Olanda), NiniSpeech (Israel), Oviva (Elveția).

Obiectivul concursului eHealth pentru IMM-uri este de a sprijini succesul în afaceri al întreprinderilor europene mici și mijlocii (IMM-uri), oferindu-le vizibilitate, împreună cu oportunități de marketing pentru a atrage clienți, parteneri și capital extern. Câștigătorii primesc premii în bani, consiliere și bilete gratuite la evenimente. La ediția din 2016 s-au înscris în concurs 112 IMM-uri.
Roxana Maticiuc

Alte articole

TOP

Interviu dr. Mihaela Vlaiculescu

revista politici de sanatate-editie speciala

revista politici de sanatate

comisia europeana

Abonează-te la newsletter

:
: