Politici de Sanatate

Ce valoare are pacientul pentru industria farmaceutică?

06 august
13:06 2018
Ce valoare are pacientul pentru industria farmaceutică?

Chiar dacă activează pe o piață extrem de profitabilă, companiile farmaceutice se confruntă cu multe provocări: dezvoltarea de noi produse care să răspundă nevoilor pacienților, medicilor, dar și condițiilor specifice ale companiilor de asigurare; respectarea standardelor de reglementare; gestionarea tehnologiei în domeniul sănătății – toate acestea în timp ce încearcă să satisfacă așteptările investitorilor.

De asemenea, având în vedere că prețurile la medicamente sunt în continuă creștere, pacientul devine din ce în ce mai mult un „consumator” în sensul tradițional. Mai mult, în ciuda eforturilor crescute de implicare a pacienților în activitățile de cercetare și de reglementare, industria farmaceutică nu a reușit încă să maximizeze implicarea acestora în procesul de dezvoltare a medicamentelor.

Cum sistemele de sănătate continuă să evolueze și să stabilească o nouă paradigmă, în care accentul nu se mai pune pe boală, ci pe pacient, industria farmaceutică va trebui să găsească modalități inovatoare de a demonstra valoarea produselor sale în raport cu rezultatele experimentate de consumatorii finali de asistență medicală: pacienții!

În acest context, tendințe noi în ceea ce privește implicarea pacientului se manifestă pe piața farma la nivel global. Dintre acestea, în special trei determină necesitatea companiilor din domeniu de a se angaja în moduri noi de relaționare cu pacienții.

Aceste direcții noi – creșterea consumismului, trecerea de la volum la valoare și procesul de reglementare cu interes accentuat din perspectiva pacientului – sporesc importanța pentru companiile farmaceutice de a participa la implicarea și adeziunea pacientului în moduri adecvate.

– Creșterea consumismului: pacienții pot acum să găsească informații despre bolile lor, să se conecteze între ei pe rețelele de social media, să urmărească și să acceseze datele lor de sănătate și să găsească informații complexe despre medicamentele aflate în curs de dezvoltare. Noile tehnologii, cum ar fi aplicațiile mobile, permit pacienților să urmărească și să utilizeze propriile date pentru a ajuta la luarea deciziilor de sănătate. Potrivit unor sondaje de piață, 24% dintre pacienți au folosit Facebook pentru scopuri de îngrijire medicală, iar 37% au căutat informații despre asistența medicală pe cel puțin o rețea de social media. În mod tradițional, industria farmaceutică s-a concentrat pe obținerea aprobărilor de reglementare și pe activitățile de marketing specifice, implicând în acestea medicii și autoritățile de reglementare și mai puțin pacienții. În noul context, companiile vor trebui să ia în considerare tipurile de informații pe care le doresc pacienții, cum doresc să le acceseze, unde doresc să le acceseze, precum și alte nevoi pe care le pot avea. Pacientul acționează acum precum un consumator obișnuit!
– trecerea de la volum la valoare în procesul de reglementare: accentul pe valoare în procedura de reglementare creează presiuni și probleme noi pentru companiile farmaceutice, care deja au o problemă cu creșterea costurilor de cercetare și dezvoltare, precum și cu dificultățile de obținere a aprobărilor de reglementare pentru comercializarea produselor.
– procesul de reglementare centrat pe pacienți: În SUA, FDA devine din ce în ce mai implicată în relația cu pacienții. Astfel, ea va elabora mai multe politici menite să integreze pacienții în procesul de reglementare. Deja, FDA a propus ca grupurile independente, cum ar fi organizațiile de advocacy pentru pacienți, să poată desfășura întâlniri și focus grupuri cu pacienții, accelerând astfel eforturile de angajare și implicare a acestora în procesul de reglementare.

Specialiștii au ajuns la o singură concluzie – industria farmaceutică trebuie să se concentreze pe un model de afaceri care combină serviciul cu produsul, pacienții fiind în permanență în centrul tuturor preocupărilor.

Bogdan Guță

Sursa:

https://www.pwc.com/us/en/health-industries/health-researchinstitute/publications/pdf/pwc-hri-patient-engagement.pdf

 

Alte articole

TOP

Video

revista politici de sănătate

Abonează-te la newsletter

:
: