Politici de Sanatate

Farma vinde doar niște pilule albe? Trenduri în comunicare

22 octombrie
11:27 2013
Farma vinde doar niște pilule albe? Trenduri în comunicare

Maria Vasilescu

Stabilirea prețurilor și rambursarea sunt subiecte “hot” în companiile farma din România și nu numai. Succesul comercial și securizarea accesului produselor pe piața sănătății sunt ceva mai greu realizabile față de trecut.

Sănătatea ca sistem se confruntă cu restricții bugetare, cu populație îmbătrânită și având nevoie crescută de tratament. De aceea și companiile farmaceutice trebuie să demonstreze că au soluții eficiente și cost-eficiente. Dar nu numai atât. Compania farma se transformă din cea care furnizează pilula salvatoare în partenerul sistemului, al autorităților, dar în primul rând al beneficiarului, adică al pacientului. Produsele farma trebuie să demonstreze că aduc plusvaloare vieții/stării pacientului, devenind astfel un provider de soluții integrate și eficiente.

Aceasta înseamnă inclusiv faptul că managementul companiilor farma trebuie să fie suficient de curajos astfel încât să schimbe modelul de business – de la vânzătorul de pilule la înțelegerea pacientului și suportul acestuia.

În plus, companiile farma se confruntă cu o altă dificultate… de imagine. Este vorba că majoritatea (din sistem și din afara sistemului) percepe farma ca parte a problemei și nu ca parte a soluției pe teme bugetare. Farma trebuie să sprijine o abordare holistică a îmbunătățirii rezultatelor pe pacient. Trebuie să transmită către pacient informații corecte și accesibile și să se implice atât în sprijinirea pacientului, cât și a sistemului ca întreg.

Chiar dacă se alocă bugete mari în companii pentru comunicarea către pacient, acest fapt chiar reflectă abordarea centrată pe pacient? Farma și non-farma vor fi nevoite să colaboreze în interesul pacientului, să aloce resurse și bugete pentru acest tip de business, să creeze parteneriate sustenabile, să aibă în vedere telemedicina sau alte oportunități tehnologice, să dezvolte modele de studii clinice în beneficiul pacientului.

Companiile de succes vor fi acelea care se axează pe livrarea de valoare reală și demonstrabilă către pacienții pe care îi servește, în strânsă cooperare cu plătitorii.

Comunicarea eficientă în parteneriat cu agențiile de PR specializate

Ținând cont de faptul că domeniul sănătății, și în special cel farmaceutic, are reguli foarte clare de comunicare, cu îngrădiri în transmiterea mesajului, cu seturi de valori, etică și transparență, pentru o comunicare eficientă a agențiilor care au drept clienți companii farmaceutice înțelegerea regulilor e obligatorie, fără ca acest lucru să însemne compromiterea comunicării efective.

Dintre toate disciplinele de marketing, relațiile publice în domeniul sănătății sunt …

Pentru articolul integral vă invităm să citiți ediția tipărită din luna octombrie a revistei Politici de Sănătate!

Alte articole

TOP

REVISTA POLITICI DE SANATATE

Editii speciale

revista politici de sanatate-Republica Moldova

OncoGen

Abonează-te la newsletter

:
: