Politici de Sanatate

Companiile de curierat sunt interesate de serviciile de sănătate la domiciliu

22 martie
17:27 2019
Companiile de curierat sunt interesate de serviciile de sănătate la domiciliu

United Parcel Service Inc (UPC), cea mai mare companie de curierat din lume, pregătește testarea unui serviciu nou pe piața din S.U.A. Este vorba despre trimiterea asistentelor medicale să vaccineze adulții la domiciliu, acțiune prin care compania, împreună cu clienții săi din sectorul healthcare, încearcă să facă față presiunilor costurilor și amenințărilor competitive de la Amazon.com.

UPS nu a dezvăluit ce vaccinuri ar folosi în cadrul proiectului, dar producătorul de farmaceutice Merck & Co a declarat că are deja în vedere un parteneriat cu UPS pentru această inițiativă. Prin acest nou proiect, UPS vizează o parte mai mare a pieței de logistică pentru asistență medicală externalizată, care acum este de 85 de miliarde de dolari. Deutsche Post, parte a  DHL Group,  domină această piață, care se așteaptă să crească la 105 miliarde de dolari până în 2021. „Lumea se îndreaptă către serviciile at the door „, a declarat Chris Cassidy, care a venit anul trecut la UPS de la GlaxoSmithKline PLC, pentru a superviza strategia globală de logistică în domeniul sănătății.

Iată cum va funcționa testul, programat să se lanseze în cursul acestui an: angajații UPS din complexul de asistență medicală de 1,7 milioane de metri pătrați de la Worldport vor ambala și livra vaccinul către unul din cele 4700 de magazine cu franciză UPS din SUA. O asistentă contractată pentru servicii medicale la domiciliu de către unitatea logistică a studiului clinic UPS, cunoscută sub numele de Marken, va colecta pachetul, îl va transporta „pe ultima sută de metri” la casa pacientului și va administra vaccinul care vizează o boală virală la adulți. Scopul testului este „să vedem dacă putem conecta toate aceste puncte”, a spus Wes Wheeler, director executiv la Marken, care supervizează acest proiect de vaccinare. Clienții UPS din sectorul medical,care se confruntă cu controlul politic asupra prețurilor la medicamente și a deșeurilor sunt, de asemenea, sub presiunea Amazonului. Cel mai mare retailer online din lume colaborează cu Berkshire Hathaway și JPMorgan Chase & Co pentru a reduce costurile de prescripție a medicamentelor pentru angajații lor. Anul trecut, a zguduit sectorul cu o achiziție de aproximativ 1 miliard de dolari a farmaciei online PillPack.  Experții spun că o creștere a ratei scăzute de vaccinare în rândul adulților din SUA ar micșora cheltuielile pentru sănătate, produse de vizitele la medic și spitalizări, prin reducerea bolilor ce pot fi prevenite.

Merck, un client important al UPS, are un portofoliu de vaccinuri pentru boli virale, variind de la zona zoster și hepatita B la gripă. Pamela Eisele, purtător de cuvânt al companiei farma, a declarat că firma are în vedere proiectul prin care se caută noi modalități de creștere a accesului la medicamentele și vaccinurile sale, precum și creșterea ratei de vaccinare a adulților. Experții au declarat că proiectul UPS ar putea, de asemenea, să economisească bani prin faptul că asigură asistenți medicali la domiciliu care să administeze vaccinul, la costuri mai mici decât dacă ar face acest lucru medicii. Însă testul, primul pentru o firmă de curierat din S.U.A., nu este încă o garanție de succes pentru UPS, CEO-ul de la Marken declarând că trebuie să își dea seama cum să determine asiguratorii medicali să plătească pentru noul serviciu.

 

Bogdan Guță

Alte articole

TOP

Interviu dr. Mihaela Vlaiculescu

revista politici de sanatate-Republica Moldova

revista politici de sanatate

Abonează-te la newsletter

:
: